Genetic Meta Cypher, GECCO '24: Proceedings of the Genetic and Evolutionary Computation Conference, 14-18 Juillet, Melbourne, 9 pages.
,, Adaptive Audio to Player Actions and Gameplay: a New Video Game, IEEE Conference on Games, 5-8 Août, Milan, Italie, 2 pages.
Real-time gameplay data and biometric measurement integration as a data source for game user research, 11th Machine Intelligence and Digital Interaction MIDI Conference, 12–14 Décembre, 8 pages.
,Conférence Intelligence artificielle et commandement militaire organisée par le CReC, le 28 septembre 2023 à la Banque Française Mutualiste, Paris 13eme. Intervention « L'influence d’une synthèse vocale expressive pour l’acceptabilité de l’IA ».
Conférence Serious Game : enjeux et perspectives pour nos combattants, organisée par l'École Militaire Inter-Arme de Saint-Cyr Coëtquidan le 21/01/2022. Intervention « Pro-action Sonore : Des Performances dans les Jeux-Vidéo à la Gestion de Stress sur le Terrain » à 35’30” du début.
Soundoku: A sound puzzle game, IEEE Conference on Games, 17-20 Août 2021, Copenhagen, Denmark, 4 pages.
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Manipulating Player Performance via Music Tempo in Tetris, ACM CHI Play, 2-4 Novembre 2020, Ottawa (Canada), 7 pages.
,Can Musical Tempo Makes Tetris Game Harder?, IEEE Conference on Games, 24-27 Août 2020, Osaka (Japan), 4 pages.
,Sonotris: testing the influence of musical tempo on Tetris players performance, IEEE Conference on Games, 24-27 Août 2020, Osaka (Japan), 2 pages.
,Exploiting Game Decompositions in Monte Carlo Tree Search. In Proceedings of the 16th Advances in Computer Games Conference (ACG’19), 12 pages, 2019
.Recherche Monte Carlo multi-arbres pour l’exploitation des jeux décomposés. In 13èmes Journées de l’Intelligence Artificielle Fondamentale (JIAF’19), pages 118-126, 2019
.Décomposition des jeux dans le domaine du General Game Playing. Thèse de doctorat, Université Paris 8, 232 pages, 4 octobre 2018
Statistical GGP games decomposition. In Proceedings of the IJCAI-18 Workshop on Computer Games (CGW’18), 19 pages, 2018
.Décomposition des jeux pour le general game playing. In 12èmes Journées de l’Intelligence Artificielle Fondamentale (JIAF’18), 10 pages, 2018
.A General Approach of Game Description Decomposition for General Game Playing. In Proceedings of the IJCAI-16 Workshop on General Game Playing (GIGA’16), pages 23–29, 2016.
.MCTS Playouts Parallelization with a MPPA Architecture. In Proceedings of the IJCAI-15 Workshop on General Game Playing (GIGA’15), pages 63–69, 2015.
.Using the MPPA architecture for UCT parallelization. In IADIS Press, editor, IADIS International Conference Game and Entertainment Technologies (GET ’15), pages 109–115, 2015.
.Parallélisation d’un General Game Player sur une architecture MPPA. Mémoire de Master 2, Université Paris 8, 2014
Recherche automatique d'heuristiques pour le General Game Playing. Mémoire de Master 1, Université Paris 8, 2013
Aline Hufschmitt - CREC - Académie Militaire de Saint-Cyr Coëtquidan - 56380 Guer Cedex
E-mail : aline.hufschmitt [at] st-cyr.terre-net.defense.gouv.fr