VRTris is a variant of DynaTris. Its objective is to verify the reproducibility of our results in VR and to identify the possible variations entailed by VR. The game is still under GNU GPL license and developed at the CREC (Center of Research of the Military Academy of Saint Cyr Coëtquidan). This game is designed for data collection under the supervision of one of the organizers of the experiment: the menu allows you to choose the player's ID and one of the 4 games to play. The game is intended to be played with an XBox controller and either on PC with a headset or in VR with an Occulus Rift headset.
DynaTris est une variante de SonoTris (voir plus bas) permettant de confirmer les résultats obtenus avec Sonotris. DynaTris est toujours sous licence GNU GPL et développé au CREC (Écoles de Saint Cyr Coëtquidan). Le jeu se réduit à une unique partie de Tetris.
Bon jeu !
DynaTris is a variant of SonoTris (see below) to confirm the results obtained with Sonotris. DynaTris is still under GNU GPL license and developed at the CREC (Schools of Saint Cyr Coëtquidan). The game is reduced to a single game of Tetris.
Good game !
J'ai développé l'application suivante en collaboration avec Stéphane Cardon, sous licence GNU GPL, au CREC (Écoles de Saint Cyr Coëtquidan) dans un but expérimental. Ce jeu vise à collecter des informations sur l’influence de l'ambiance musicale d’un jeu sur les actions du joueur et déterminer si la difficulté du jeu peut s’en trouver modifiée.
Aucune donnée personnelle n’est collectée. Les données collectées sont :
Le jeu nécessite une connexion internet pour l’envoi des données. Il est possible de jouer hors ligne. Dans le cas où vous auriez effectué des parties hors ligne, nous vous invitons à lancer ensuite l’application avec une connexion à internet, juste le temps d’envoyer les données.
Bon jeu !
I developed the following application in collaboration with Stéphane Cardon, under GNU GPL license, at the CREC (Schools of Saint Cyr Coëtquidan) for experimental purposes. This game aims to collect information about the influence of the musical background of a game on the player's actions and to determine if the difficulty of the game can be modified.
No personal data is being collected. The data collected is:
The game requires an internet connection to send data. It is possible to play offline. In case you have played offline, we invite you to launch the application with an internet connection, just enough time to send the data.
Good game!
Accelerating the tempo 12 times to keep up with the acceleration of Tetris is not an easy thing to do. A music can hardly be accelerated 10 times without causing a distortion that turns the music into a vile mush. Creating music that could be synchronized with the Tetris game was therefore not so simple. This demo allows you to see the distortion caused by music acceleration and to understand how the music re-scored for Sonotris overcomes this problem.
Aline Hufschmitt - CREC - Académie Militaire de Saint-Cyr Coëtquidan - 56380 Guer Cedex
E-mail : aline.hufschmitt [at] st-cyr.terre-net.defense.gouv.fr